Biblioteka poleca

Zapytaj bibliotekarza

Required *

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie (30-119), al. F. Focha 39.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych właściwym dla Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie możliwy jest pod numerem tel. (12) 427 31 98 w. 16 lub adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań szkoleniowo edukacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą firmy wspierające obsługę informatyczną.
  5. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres 3 miesięcy.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (pod warunkiem, że dane nie są już niezbędne do realizacji celów, w których zostały zebrane i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania).
  8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

  Refresh Captcha  
  
Zapytaj bibliotekarza

pbw iwm logo 101px

 

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Czy wiecie, że móżdżek odpowiada za to, żebyśmy nie rozlali kakao, pamięć można porównać do finansów, uszkodzenie wzgórza mózgu powoduje nieodwracalną śpiączkę, a ptaki potrafią rozpoznawać ludzi po wyglądzie? Te oraz inne ciekawostki zostały zawarte w ostatniej i jedynej książce przeznaczonej dla dzieci autorstwa między innymi profesora Jerzego Vetulaniego.

Profesor Vetulani dla wielu był i zawsze pozostanie autorytetem w dziedzinie neurobiologii. Oprócz olbrzymiej wiedzy posiadał również niezwykły dar opowiadania o trudnych i skomplikowanych sekretach nauki w interesujący sposób.

 

(…) Odmienność jest nie tylko fajna, jest wyzwalająca.

Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera, często postrzegane są jako inne, dziwne, odmienne. Rzadko kiedy wnikamy w ich sposób myślenia, „wchodzimy w ich skórę” i staramy się zrozumieć jakie uczucia nimi kierują. Zdarza się również tak, że nie wiemy o problemach osób, z którymi rozmawiamy.

Luke Jackson to młody mężczyzna z zespołem Aspergera, który nie zamyka się w szklanej bańce swoich zaburzeń, ale wychodzi naprzeciw wyzwaniom, czekającym na niego podczas życiowej drogi. W drugiej już książce „Seks, prochy i zespół Aspergera. Przewodnik po dorosłości dla osób z zespołem Aspergera” (kontynuacji książki „Świry, dziwadła i zespół Aspergera”) przedstawia uroki dorosłego życia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

Genialna przyjaciółka to pierwszy tom cyklu Eleny Ferrante o niezwykłej przyjaźni dwóch wyjątkowych kobiet.

Elena i Lili były przyjaciółkami od najmłodszych lat. Gdy jedna z nich znika, druga postanawia opisać ich niezwykłą przyjaźń.
Sześćdziesięcioletnia Lili znika bez śladu. Elena odkrywa, że przyjaciółka z dzieciństwa wcieliła w życie swój odwieczny plan zniknięcia ze świata, nie pozostawiwszy żadnego świadectwa swojego istnienia. Aby poznać powód nagłego zniknięcia przyjaciółki, Elena postanawia opisać historię więzi dwóch diametralnie różnych dziewczynek, której początek przypada na lata pięćdziesiąte XX wieku.

 

W pierwszej chwili można pomyśleć, że to „kolejna nudna biografia”, napisana w oparciu o relacje świadka wydarzeń rozgrywających się w Polsce po zakończeniu II wojny światowej… Nic bardziej mylnego!

 

„Arka czasu” to magiczna opowieść o sile miłości i przyjaźni, o strachu, dziecięcych marzeniach i niezliczonych przygodach. Najważniejszym przesłaniem, które niesie, jest pamięć o przeszłości, która ma wpływ na teraźniejszość i przyszłość. Warto pamiętać o tym co wydarzyło się kiedyś, żeby w przyszłości nie popełniać tych samych błędów...

 

Publikacja Recepcja mediów przez dzieci w wieku szkolnym jest trzecim tomem cyklu Recepcja mediów. Poprzednie prace z tej serii odnosiły się do odbioru treści masowego przekazu przez dzieci w wieku przedszkolnym oraz wpływu sytuacji medialnych na komunikowanie się przedszkolaków.

Tom trzeci porusza problemy recepcji mediów przez uczniów szkoły podstawowej i składa się z czterech części: Recepcja mediów tradycyjnych, Recepcja nowych mediów, Medialna świadomość nadawczo-odbiorcza oraz Recepcja mediów a edukacja medialna w praktyce.