Relacja z Konferencji „ZNACZENIE DIAGNOSTYKI EDUKACYJNEJ DLA PROCESU KSZTAŁCENIA”

 

Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Uniwersytet Jagielloński
oraz Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie byli organizatorami XXV Konferencji ZNACZENIE DIAGNOSTYKI  EDUKACYJNEJ  DLA PROCESU KSZTAŁCENIA, która odbyła się w dniach 19-21 września 2019 r. w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, w Krakowie przy ul. Ingardena.


Obszar tematyczny tej naukowej Konferencji, odnoszący się do zagadnień diagnostyki edukacyjnej w kontekście reform szkolnych oraz wykorzystania wyników egzaminów w pracy z uczniami, zgromadził liczne grono egzaminatorów, pedagogów oraz naukowców podejmujących badania z zakresu pomiaru dydaktycznego.

Program Konferencji obejmował cztery sesje plenarne, prowadzone przez wybitne autorytety nauki polskiej i profesorówBolesława Niemierko, Krzysztofa Konarzewskiego, Macieja Sysło, Artura Pokropka, Przemysława Bąbla, Małgorzatę Michel, Katarzynę Potyrałę oraz Romana Dolata. Sesje plenarne promowały najnowsze wyniki badań w zakresie pomiaru dydaktycznego osiągnięć matematycznych, osiągnięć w sferze myślenia oraz kwestii porównywalności i niezmienności pomiarowej. Liczne warsztaty poświęcone były problemom niedoskonałości punktowych systemów oceniania, wykorzystania przez nauczycieli diagnozy edukacyjnej w pracy dydaktycznej, a także nowym zjawiskom społecznym związanym z cyfryzacją.

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie, jako współorganizator Konferencji, przygotowała część historyczną jubileuszowej wystawy, towarzyszącej temu ogólnopolskiemu edukacyjnemu przedsięwzięciu.


Ekspozycja ukazywała bogaty dorobek działań Centralnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych powołanych do życia w 1999 roku. Jednakże historia egzaminowania udokumentowana edyktem królewskim sięga już roku 1788, kiedy w Prusach wprowadzono obowiązkowy egzamin dla absolwentów szkół średnich. Prezentowane na wystawie dokumenty historyczne ukazywały dzieje regulacji prawnych, próby reformowania szkolnictwa i dążenie do udoskonalenia form kontroli osiągnięć szkolnych ówczesnych uczniów. Dużym zainteresowaniem uczestników Konferencji cieszyły się tematy egzaminów pisemnych z języka polskiego z lat 60-tych oraz świadectwa dojrzałości z XIX wieku.

 

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
al. F. Focha 39, Kraków 30-119

nr konta: 39 1020 4900 0000 8502 3122 7919

  sekretariat@pbw.edu.pl
  Telefon: 12 421 10 98
  Fax: 12 421 10 98

2020 © PBW Kraków
Free Joomla! templates by Engine Templates
Strona korzysta z plików cookie, które ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług zgadzasz się, że używamy plików cookie.