Ikonki
KSIĄŻKI ONLINE
KSIĄŻKI ONLINE
ZAMÓW I WYPOŻYCZ
ZAMÓW I WYPOŻYCZ
ZAPISZ SIĘ DO BIBLIOTEKI
OFERTA EDUKACYJNA
OFERTA EDUKACYJNA
9 pudełek z grami planszowymi na zielonym tle.

Podróż w czasie - historyczne gry planszowe

Gry planszowe o tematyce historycznej to atrakcyjna propozycja naszej Biblioteki na spędzenie wakacyjnego czasu przez młodszych i starszych czytelników. Grając w planszówki możemy wcielać się w wybitnych strategów, odkrywców czy budowniczych różnych słynnych budowli z minionych epok. Niektóre z gier są również bardzo pomocne podczas nauczania historii.

Emocjonująca rozgrywka przeniesie Was w czasie!
Każdy czytelnik może wypożyczyć 2 gry!

 

Propozycje planszowych gier historycznych z naszych zbiorów:

 

111 : alarm dla Warszawy

Planszowa gra przeznaczona jest dla 2 osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców, zanim dotrą nad Warszawę.
Przeznaczenie : powyżej 10 roku życia.

 

303 : bitwa o Wielką Brytanię

Jest to szybka wojenna gra planszową dla dwóch osób. Jeden z graczy dowodzi RAF broniącym Wielkiej Brytanii, a drugi atakuje niemieckim Luftwaffe. Zadaniem lotnictwa Trzeciej Rzeszy jest zbombardowanie Londynu, a celem lotnictwa alianckiego powstrzymanie agresora.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Ale historia! : 966-2016

Gra na jubileusz 1050-lecia początków Państwa Polskiego. Czy Mieszko I był królem? Czy Kolej Warszawsko-Wiedeńska dojeżdżała do Lwowa? Ile nagród Nobla zdobyła Maria Skłodowska-Curie? Czy Fiata 126P produkowano na Śląsku? Gra posiada 3 poziomy trudności i 2 warianty rozgrywek. Uczestnicy zabawy sami decydują na które z nich chcą odpowiadać.
Przeznaczenie: powyżej 12 roku życia.

 

Boże Igrzysko - Magnaci : gra o Rzeczpospolitą

Gra zawiera bardzo dużą, kolorową planszę z mapą I Rzeczpospolitej, drewniane dworki w różnych kolorach oraz karty z podobiznami przedstawicieli poszczególnych rodów. Gracze wcielają się tu bowiem w najbardziej znane magnackie familie: Leszczyńskich, Potockich, Radziwiłłów, Sapiehów oraz Zamojskich. Celem każdej rodziny jest zdobycie jak największych wpływów.
Przeznaczenie : powyżej 12 roku życia.

 

Concordia

To strategiczna gra ekonomiczna osadzona w czasach Imperium Rzymskiego. W grze należy zakładać osady w całym imperium i pozyskiwać z nich surowce (cegły, jedzenie, wino, narzędzia i ubrania).
Przeznaczenie: powyżej 12 roku życia.

 

Capital

Gracze wspólnie budują Warszawę na przestrzeni sześciu epok - począwszy od XVI wieku, aż po czasy współczesne. Każdy z nich tworzy przed sobą jedną z dzielnic miasta. Na koniec każdej z sześciu epok gry dzielnice przynoszą graczom dochód oraz punkty zwycięstwa. Gracz, który po sześciu epokach ma najwięcej punktów zostaje zwycięzcą.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Epoka kamienia

Epoka kamienna ukształtowała się przez pojawienie się rolnictwa i przetwórstwa. Rozwija się handel, a cywilizacja zakorzenia się i rozprzestrzenia. Celem graczy jest sprostanie tym wszystkim wyzwaniom. Gracze walczą o przetrwanie działając jako myśliwi, zbieracze, rolnicy i wytwórcy narzędzi.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Giganci nauki

Kto jest twórcą terminu witamina? Kto był nazywany „Edisonem metalurgii”? Którego z Gigantów nauki wynalazek był umieszczony na wieży Eiffla? Odpowiedzi na te pytania dostarcza najnowszy pakiet edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej. Może być wykorzystywany nie tylko podczas zajęć w szkole, ale również przez rodziców w domu.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Gutenberg

To gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której wcielicie się w pionierów drukarstwa w XV wieku. Poprzez realizację zamówień będziecie budowali swoje bogactwo i sławę, a usprawniając swoje zakłady drukarskie i pozyskując wsparcie mecenasów będziecie rozwijali swoje zdolności produkcyjne. Rywalizację zwycięży drukarz szczycący się największym uznaniem.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Król i zabójcy : strategiczna gra planszowa dla 2 graczy

Gra jest oparta na strategii i blefie. Jeden gracz kontroluje złego króla i jego rycerzy, którzy wspólnie starają się dotrzeć do zamku przez tłum rozjuszonych mieszczan. Pośród tłumu zaczynają przemykać mroczne postaci skrytobójców czekających na okazję pozbycia się niewygodnego monarchy. Czyżby miało to nastąpić już dziś? Zdecydujesz właśnie Ty! Historia z dreszczykiem czeka na Ciebie. Zagrasz?
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Kurierzy

W grze wcielacie się w rolę kurierów Armii Krajowej podczas II wojny światowej. Celem jest dostarczenie jak największej liczby meldunków. Poznacie legendarnych kurierów - Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Jana Karskiego, Elżbietę Zawacką i wielu innych.
Przeznaczenie : powyżej 10 roku życia.

 

Legendarni wynalazcy

Najważniejsze wynalazki w historii ludzkości na wyciągnięcie ręki ! Zbierz swój zespół wynalazców i poprowadź do sukcesu. Zwyciężą Ci, którzy opatentują większą liczbę wynalazków i wsławią się posiadaniem najwybitniejszych umysłów w swoich szeregach.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Mapa historyczna okupowanej Polski

Puzzle edukacyjne IV rozbiór Polski - narzędzie dydaktyczne, które ma pomóc w utrwalaniu materiału oraz kształcić umiejętność orientacji przestrzennej i czytania mapy. narzędzie dydaktyczne można wykorzystywać na lekcji historii: jako ćwiczenie zapoznające uczniów z mapą historyczną lub jako grę edukacyjną z wykorzystaniem mapy i kart informacyjnych.
Przeznaczenie : powyżej 12 roku życia.

 

Odkryj Wawel

Podczas rozgrywki zawodnicy poznają postacie, komnaty, zwyczaje i wydarzenia związane ze wzgórzem wawelskim i czasami panowania króla Zygmunta Augusta. Dodatkowo mają szansę sprawdzić zdobytą wiedzę odpowiadając na pytania, mogą robić intrygi dworskie, ale przede wszystkim walczą o zebranie jak największej ilości dukatów i żetonów z wizerunkami głów wawelskich.
Przeznaczenie: powyżej 8 roku życia.

 

Pamięć '39

„Pamięć ’39”, oparta na zasadach popularnej gry „Memory”, wprowadza uczniów w tematykę kampanii wrześniowej 1939 r., operując archiwalnymi zdjęciami.
Przeznaczenie: powyżej 8 roku życia.

 

Polak mały

Historia w kolorach to projekt edukacyjny IPN skierowany do najmłodszych odbiorców historii najnowszej. Jego głównym celem jest zainteresowanie dzieci i młodzieży dziejami Polski i Polaków oraz przybliżenie, w atrakcyjnej i przystępnej formie, polskich symboli narodowych - godła, flagi i hymnu.
Przeznaczenie: powyżej 4 roku życia.

 

PRL : planszowa rozrywka ludowa

Chciałbyś przenieść się do czasów PRL? Gra w ciekawy sposób prezentuje realia tego okresu historyczny. Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej ilości towarów deficytowych, oznaczonych kolorowymi żetonami.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Reglamentacja : gra na kartki

Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu co musicie kupić.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

Zamek

Historyczna gra w której dwa rody walczą o władzę nad zamkiem. Musicie w przemyślany sposób wykorzystywać swoich poddanych: heroldów, mnichów, giermków i rolników - pomogą wam oni przejąć kontrolę nad obiektami zamku i zdobyć punkty.
Przeznaczenie: powyżej 8 roku życia.

 

Znaj Znak : gra

„Znaj Znak” to gra edukacyjna, która za pomocą 133 symboli opowiada historię Polski od 1918 do 1989 roku.
Przeznaczenie: powyżej 10 lat.

 

Znaj Znak : Pamięć : gra edukacyjna

To przygotowana z myślą o młodszych gra pamięciowa, w której wiedza przychodzi sama podczas rozgrywki. Na kartach umieszczono wybrane symbole z najnowszej historii Polski.
Przeznaczenie: powyżej 8 roku życia.

 

Znaj Znak : Sport

Gracze, bawiąc się, poznają historię polskiego sportu w latach 1918‒1945. Dzięki grze można poznać najlepszych sportowców, znaki najważniejszych klubów sportowych, największe rekordy, historię walki w konspiracji.
Przeznaczenie: powyżej 10 roku życia.

 

W obronie Lwowa

To gra zaprojektowana na 95. rocznicę obrony Lwowa przed bolszewikami w 1920 r. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią. W czasie wojny polsko-bolszewickiej 1920 r. garstka pilotów powstrzymała wielotysięczną konnicę. Czy dziś uda Ci się powtórzyć ich sukces?
Przeznaczenie: powyżej 8 roku życia.

 

Wiarusi : jak przetrwałem pierwszą wojnę światową

Gra toczy się podczas I wojny światowej w 1914 roku. Uczestnicy będą się wcielać w grupę przyjaciół razem ruszających do walki. Ich zadaniem jest zwyciężać kolejne starcia i przeżyć aż do osiągnięcia pokoju.
Przeznaczenie: powyżej 14 lat.

 

Pozycje
Flaga narodowa Ukrainy
Ukraina  
Kalendarz wydarzeń
Materiały dydaktyczne
Otwarte Zasoby Edukacyjne
Biblioteka poleca
Gry planszowe
Wystawy
Akademia Wartości
Ogólnopolskie Forum Bibliotek Pedagogicznych
Jubileusz - 100 lat PBW
Poradnik Na Focha
Pomocne linki oświatowe

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
al. F. Focha 39, Kraków 30-119

nr konta: 39 1020 4900 0000 8502 3122 7919

  sekretariat@pbw.edu.pl
   tel. (+48) 12 421 10 98

© 2024 Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie
Free Joomla! templates by Engine Templates
Strona korzysta z plików cookie, które ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług zgadzasz się, że używamy plików cookie.