Zachęcamy do zapoznania się z ofertą wspomagania przedszkoli przygotowaną przez Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie.
Realizacja form odbywa się przy współpracy z MCDN ODN w Krakowie oraz z Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką w Krakowie.
Wspomaganie przedszkoli – proponowane formy realizacji w roku 2018
1. Warsztaty dla całej kadry pedagogicznej
- możliwość realizacji na terenie przedszkola. Warunkiem jest przekazanie informacji do SPPP, dogodne miejsce, rzutnik, laptop.
- możliwość uczestnictwa w wybranej formie na terenie przedszkola, jakie zostanie zaproponowane.
- zgłoszenia na warsztaty przyjmować będzie Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym.
- zaświadczenia o uczestnictwie wystawiać będzie MCDNODN w Krakowie. Uczestnicy otrzymają zaświadczenia na koniec zajęć.
Tematy warsztatów są odpowiedzią na zapotrzebowanie. Problematyka skupiona wokół doskonalenia społecznych kompetencji nauczyciela. Nauczyciele mogą uczestniczyć we wszystkich formach, lub wybranych przez całą kadrę danego przedszkola.
Temat, tytuł warsztatów | Osoby prowadzące | Uwagi o realizacji | |
1. | Trudne zachowania dzieci | Teresa Mayer, Jolanta Bień, Aleksandra Uran |
6 godzin. 2 x 3 godz. |
2. | Trening asertywności – dla nauczycieli (bez obecności dyrektora) | dr Barbara Zachara | 6 godzin. 2 x 3 godz. |
3. | Relacje nauczyciela z rodzicami | Wanda Papuga, Elżbieta Kawa |
6 godzin. 2 x 3 godz. |
4. | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna | Jolanta Bień, Elżbieta Kawa |
6 godzin. 2 x 3 godz. |
5. | Kary, nagrody, konsekwencje, pochwały | Wioletta Górska, Agnieszka Urbańska |
6 godzin. 2 x 3 godz. |
6. | Relacje międzyludzkie w zespole. Rozwiązywanie konfliktów | Mariola Kontykiewicz-Biel | 6 godzin. 2 x 3 godz. |
7. | Metody pracy wspierające twórczość i zabawę | Joanna Niedziałek | 6 godzin. 2 x 3 godz. |
8. | Przedszkolak w kontakcie z mediami | dr Beata Janik, Wanda Papuga |
Realizacja w Bibliotece Pedagogicznej 4 godz. |
9. | Szkoła dla rodziców i wychowawców (oferta specjalna) | Iwona Tarnowska, Małgorzata Sypka, Agnieszka Urbańska, Wioletta Górska |
Realizacja na terenie przedszkoli. Grupa 20-25 osób. 10 spotkań po 4 godziny – razem 40 godzin |
2. Wsparcie metodyczna młodych nauczycieli. Zgłoszenia przyjmuje SPPP, drogą mailową . Forma szczególnie polecana w przypadkach braku doświadczenia i braku wsparcia dla młodej kadry. Realizacja w zindywidualizowanej formie, dogodnej dla kadry przedszkola. Prowadzące ustalają formy kontaktów bezpośrednio z osobą zainteresowaną.
10. | Wsparcie metodyczne młodych nauczycieli | Marta Cieplik, Bożena Samaga |
Forma sieci, spotkania indywidualne. |
3. Kursy. Oferta dla wszystkich zainteresowanych.
Terminy realizacji zostaną podane we wrześniu 2018. Zgłoszenia przyjmuje MCDNODN w Krakowie. Realizacja w MCDN ODN – głównie w środy (15-18) i soboty (9-12)
Kurs: Wspomaganie rozwoju mowy przedszkolaka; 15 godzin; Planowane są trzy edycje. |
|||
Temat zajęć | Osoby prowadzące | Terminy: wrzesień | |
1. | Prawidłowy rozwój mowy | Ewelina Wokurka | |
2. | Kontakt nauczyciela z dzieckiem niemówiącym Stymulacja mowy... |
Agata Gładowicz-Bojarska | |
3. | Świadomość fonologiczna bajkoterapia |
dr Anna Skoczek | |
4. | Rola zabawy i współpracy z rodzicami... | Aleksandra Uran, Iwona Machnik |
Kurs: Nauczyciel wobec edukacji włączającej; 20 godzin. |
||||
Temat zajęć | Osoby prowadzące | Liczba godzin | Terminy: październik | |
1. | Specyfika niepełnosprawności; zespół Aspergera, autyzm, Bariery utrudniające włączanie w edukację. Strategie rozwiązywania problemów, Mechanizmy kompensacji |
Teresa Mayer | 5 | |
2. | Specyfika niepełnosprawności sensorycznych Bariery utrudniające włączanie w edukację. Strategie rozwiązywania problemów, Mechanizmy kompensacji |
Tamara Cierpiałowska | 5 | |
3. | Specyfika niepełnosprawności intelektualnej, Bariery utrudniające włączanie w edukację, strategie rozwiązywania problemów, mechanizmy kompensacji |
Sylwia Niemiec | 5 | |
4. | Współpraca z rodzicami dzieci niepełnosprawnych, jako istotny czynnik włączania w proces edukacyjny | Iwona Tarnowska, Małgorzata Sypka |
5 |
Kurs: Psychologiczne aspekty rozwoju dziecka – uczenie się przedszkolaka; 15 godzin. Planowane dwie edycje - wrzesień i listopad.Adresaci: wszyscy nauczyciele przedszkoli, a szczególnie katecheci oraz nauczyciele języków obcych. |
||||
Temat zajęć | Osoby prowadzące | Liczba godzin | Terminy: wrzesień-listopad | |
1. | Przedszkolak na kolejnych etapach rozwoju. Rozwój jako proces, nie cel. |
dr Maria Ligęza | 5 | |
2. | Jak uczy się współczesny przedszkolak | dr Barbara Zachara | 5 | |
3. | Zaburzenia czy norma rozwojowa | dr Aleksandra Lorenc | 5 |
Szczegółowe informacje:
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym
ul. W. Popławskiego 17, 30-818 Kraków
tel./fax. (12) 632-87-73, kom.: 660-637-351
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.poradniakrakow.com.pl